اوقاف و میراث برای مرمت امامزاده عبدالله شهرری اقدام کنند

رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران در حاشیه بازدید از بنای امامزاده عبدالله شهرری با اشاره به آسیب های این بنا گفت: ارائه گزارش از روند رصد آسیب ها کافی نیست و این اثر باید توسط اداره اوقاف و میراث فرهنگی مرمت شود و از آسیب ها مصون بماند.

خبرگزاری تسنیم از ری، به دنبال انتشار گزارشی با عنوان "گنبد امامزاده عبدالله ترک خورد/ بنا نم کشید" مبنی بر بروز تَرَک در بنای امام زاده عبدالله (ع) شهرری که از آثار تاریخی دوره صفویه به شمار می رود و در 14 اردیبهشت ماه 1378 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است؛ سید احمد علوی؛ رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران و رضا شنگی؛ شهردار منطقه 20 (شهرری) با حضور در آستان امام زاده عبدالله (ع) شهرری از بنای آسیب دیده این بقعه بازدید کردند.

سید احمد علوی؛ عضو شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه بازدید از امامزاده عبدالله (ع) شهرری با تأکید بر قدمت 7 هزارساله این شهر تاریخی گفت: شهرری به فرموده رهبر معظم انقلاب "قبله تهران" است و با قدمت هزاران ساله و آثار فاخر تاریخی و مذهبی مایه آبروی کشور و تهران محسوب می شود؛ لذا باید تمام برنامه ریزان برای نگهداشتن این میراث ارزشمند 7 هزار ساله برنامه ریزی کنند.

وی افزود: باید برای حفظ و نگهداشت میراث ارزشمند این شهر تاریخی تلاش شود؛ لذا اگر تخریبی را امروز در آثار باستانی مشاهده می کنیم، به دلیل کم کاری برخی از مدیران و برنامه ریزان در دوره های پیشین است.

رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به بازدید از آستان امامزاده عبدالله (ع) شهرری گفت: متأسفانه بنای این آستان آسیب های زیادی دیده و تنها رصد آسیب مشکلات را برطرف نمی کند بلکه باید عوامل اداره اوقاف و میراث فرهنگی برای رفع مشکلات این بنای تاریخی اقدام کنند.

علوی با اشاره به اینکه آستان امامزاده عبدالله بنای میراثی و مذهبی به شمار می رود، تصریح کرد: در حال حاضر آستان امامزاده عبدالله (ع) شهرری نیاز به مرمت و بازسازی بنا دارد؛ لذا انتظار می رود دستگاه های مربوطه برای ارائه طرح اقدام کنند.

گنبد امامزاده عبدالله ترک خورد/ بنا نم کشید +تصاویر

عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: در حدود 1300 سال است که شهرری افتخار میزبانی از این عالم بزرگوار را دارد؛ لذا باید رسیدگی و توجه به این آستان بیش از این باشد و فقط ارائه گزارش از روند رصد آسیب ها کافی نیست و این اثر باید مرمت و از آسیب ها مصون باشد.

انتهای پیام/

نظرات

captcha